fbpx

חוות דעת בוחן תנועה

ניהול הליך משפטי בבית המשפט לתביעות קטנות אינו דבר של מה בכך, בייחוד כאשר עסקינן בתביעה לפיצוי ותשלום הפסדים בגין פגיעה ברכב בתאונת דרכים.

חלק ניכר מהתביעות בגין פגיעת רכב בתאונת דרכים, מוגשות נגד נהג הרכב שגרם לתאונה אולם פעמים רבות התביעה מוגשת בנוסף נגד חברת הביטוח שביטחה את נהג הרכב שגרם לתאונה בביטוח צד ג'.

מקובל לחשוב בטעות, כי בבית המשפט לתביעות קטנות יש יתרון לאזרח ה"פשוט" אשר הינו חסר השכלה, הכשרה וידע משפטי- אולם לא כך הדבר.

כמו בכל עניין, בייחוד משפטי, ישנו יתרון מובהק ומשמעותי לצד המוכן המגיע מוכן ומיומן יותר.

לא פעם, נאלץ אדם אשר הגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות להתמודד מול נציג של חברת ביטוח שהינו בעל השכלה, הכשרה וניסיון משפטי- כמו מתמחה בעריכת דין או סטודנט למשפטים.

ברור, כי במצב דברים זה, לצד השני ישנו יתרון מובהק על פני מי שהגיע לבית המשפט בגפו.

בעוד שאסור להיות מיוצג בבית המשפט לתביעות קטנות ע"י עורך דין, ישנם מס' חריגים לכך ואפשר לבקש מבית המשפט לתביעות קטנות אישור להיות מיוצג ע"י עורך דין או לחילופין לפסול את המתמחה או את הסטודנט למשפטים- על מנת לשמור על איזון והוגנות ביחסי הכוחות בין הצדדים.

מתי יש להגיש חוות דעת בוחן תנועה?

חלק ניכר מהתביעות המוגשות לבית המשפט לתביעות קטנות מוגשות בעקבות תאונות דרכים שגרמו לנזקים לרכב ולהפסדים כספיים.

אחת השאלות המרכזיות העולות בדיונים בבית המשפט לתביעות קטנות לאחר תאונות דרכים, הינה מיהו הגורם לתאונה אשר יכול היה למנוע אותה?

לרוב, כל צד להליך המשפטי בבית המשפט לתביעות קטנות יתנער מאחריות ויטען כי הצד השני הוא שאחראי לקרות התאונה ברשלנותו, ועל כן הוא הנושא בחובה לשלם את הנזקים שנגרמו בעקבותיה.

על אף שניתן להוכיח את אחריותו של הצד השני לבד, באמצעות ההגיון הפשוט, בחינת מקום התאונה, תנאי השטח ועוד, ברור כי יוקנה יתרון משמעותי לצד שיציג בפני בית המשפט לתביעות קטנות חוות דעת של מומחה- אשר יקבע מיהו האחראי לקרות התאונה ומי מהצדדים הוא שיכול היה למנוע אותה ולא עשה כן.

מיהו בוחן התנועה שיש להגיש את חות דעתו לבית המשפט?

חוות הדעת אותה יש להגיש, על מנת להוכיח אחריות לקרות תאונה ואשמה של מי מהצדדים להתרחשותה, הינה חוות דעת של בוחן תנועה מיומן ומנוסה.

בוחן התנועה, לרוב, הינו יוצא משטרה או מצ"ח אשר הוכשר במהלך שירותו במשטרה או בצבא כבוחן תאונות דרכים, כאשר מאחוריו ניסיון רב בחקר תאונות דרכים.

חוות דעתו של בוחן התנועה תכלול, בין היתר, צילומים של מקום התאונה, צילומים של הרכבים שהיו מעורבים בה, צילומים ותרשימים של מום התאונה והרמזורים.

כמו כן, בוחן התנועה יערוך חישובים מקצועיים ויעריך בחוות דעתו מיהו האחראי לתאונה, כיצד היא נגרמה ומי מהצדדים המעורבים יכול היה למנוע אותה.

הצגה של חוות דעת בוחן תנועה לבית המשפט לתביעות קטנות, עשויה להקנות יתרון גדול למציג חוות הדעת.

כאשר שני הצדדים יגישו לבית המשפט חוות דעת של בוחן תנועה, יאלץ בית המשפט לתביעות קטנות להכריע בין חוות הדעת הללו ולהחליט לגבי מסקנותיה של מי מהן מקובלות עליו יותר.

ככל שהחלטת להגיש חוות דעת של בוחן תנועה לבית המשפט, עליך לאתר בוחן מנוסה ומיומן, לבקש ממנו להציג בפניך את ניסיונו והכשרתו בתחום ולברר מה הוא שכר טרחתו עבור חוות הדעת.

משרדנו עובד באופן צמוד עם בוחני תנועה מיומנים ומנוסים, באמצעותם יכולים לקוחותינו להוכיח את תביעתם ואת נכונות טענותיהם ביתר קלות.

חשוב לזכור, כי כל צד לתאונה רשאי להגיש חוות דעת של בוחן תנועה, וככל שלא הגשת חוות דעת שכזו- הנך מסתכן בקיומו של דיון משפטי בו מוקנה יתרון משמעותי לצד שכנגד שכן הגיש חוות דעת של בוחן תנועה.

לתיאום פגישת ייעוץ במשרדנו, אריק ריביצקי משרד עורכי דין באר שבע, חייג: 077-4060474. 

תגיות-

איך מכינים תביעה קטנה, אינדקס עו"ד ב"ש, אינדקס עורכי דין ב"ש, אינדקס עורכי דין באר שבע, בוחן תנועה בית משפט לתביעות קטנות, בוחני תנועה באר שבע, ביהמ"ש לתביעות קטנות באר שבע, בית המשפט לתביעות קטנות באר שבע, בית משפט באר שבע תביעות קטנות, בית משפט לתביעות קטנות באר שבע, בית משפט לתביעות קטנות באר שבע, דיון בתביעות קטנות, האם עורך דין יכול לייצג בבית המשפט לתביעות קטנות, הכנה לתביעה קטנות, הכנה לתביעות קטנות, הכנה תביעות קטנות, הכנת תביעה, חוות דעת בוחן תנועה, חוות דעת בוחני תנועה, חוות דעת של בוחן תנועה, ייעוץ משפטי תביעה קטנה, ייעוץ משפטי תביעות קטנות, ייעוץ תביעה קטנה, ייעוץ תביעות קטנות, כתובת בית משפט לתביעות קטנות באר שבע, סכום בתביעה קטנה, סכום תביעה קטנה, עדים בבית משפט לתביעות קטנות, עדים תביעות קטנות, עו"ד ב"ש, עו"ד באר שבע, עו"ד בבית משפט לתביעות קטנות, עו"ד בדרום, עו"ד בדרום הארץ, עו"ד בתביעות קטנות, עו"ד לתביעות קטנות ב"ש, עו"ד לתביעות קטנות באר שבע, עו"ד תביעות קטנות באר שבע, עורך דין ב"ש, עורך דין באר שבע, עורכי דין ב"ש, עורכי דין באר שבע, עורכי דין באר שבע לתביעות קטנות, עורכי דין באר שבע תביעות קטנות, עורכי דין דרום, עורכי דין דרום הארץ, עורכי דין לתביעות קטנות ב"ש, עורכי דין לתביעות קטנות באר שבע, עורכי דין לתביעות קטנות בדרום, עורכי דין לתביעות קטנות בדרום הארץ, עורכי דין תביעות קטנות באר שבע, עורכי דין תביעות קטנות באר שבע, עורכי-דין ב"ש, עזרה בתביעה קטנה, עזרה בתביעות קטנות, רשימת עורכי דין באר שבע, תאונה תביעה קטנה, תאונה תביעות קטנות, תאונות תביעות קטנות, תביעה קטנה, תביעות קטנות, תביעות קטנות בבאר שבע, תביעות קטנות בוחן תנועה, בוחן תנועה באר שבע, בוחני תנועה באר שבע, בוחן תנועה בב"ש, בוחן תנועה ב"ש, בוחני תנועה באר שבע, בוחני תנועה ב"ש, עורכי דין באר שבע, אינדקס עורכי דין באר שבע, אינדקס עו"ד באר שבע, עו"ד באר שבע, עורך דין באר שבע

חושבים שזה יכול לעניין מישהו נוסף?

שיתוף בפייסבוק
WhatsApp
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
Email